adgallery

ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΚΟΥ

28.02.07 - 21.04.07

Χωρίς τίτλο, 01.12.2005, εκτύπωση Digital Chromogenic Fugicolor Crystal Archive, 128 X 159 εκ., Αντίτυπα 3

prev  Set 1/2  next
























 

Ο Μάρκου δεν ενδιαφέρεται για την τοπιογραφία, αλλά για την αμφίδρομη σχέση της πόλης με τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται σ' αυτήν. Παρ' όλα αυτά, στις περισσότερες εικόνες δεν υπάρχουν άνθρωποι και όπου αυτοί εμφανίζονται είναι σε μικρή κλίμακά σε σχέση με τον περιβάλλοντα χώρο. Ακριβώς επειδή ο καλλιτέχνης δεν ενδιαφέρεται να εντάξει στην εικόνα την ταυτότητα - πορτραίτο του εικονιζόμενου αλλά την δράση του στον χώρο, η αφήγηση που δημιουργείται δεν έχει καμία σχέση με την κινηματογραφική. Ο Μάρκου αναζητά την αισθητική της πόλης στην ποιότητα της ζωής και την οργάνωση της εργασίας. Έτσι ένα μέρος των εικόνων αποτελείται από χώρους μαζικής απασχόλησης (Αεροδρόμιο, λιμάνι, τελωνείο).

Από την στιγμή που παραβλέπεται η σημασία της συναισθηματικής κατάστασης των εικονιζόμενων, οι φωτογραφίες του Μάρκου αποτελούν υποκειμενικούς σταθμούς της περιήγησης του στις παρυφές του ελληνικού αστικού περιβάλλοντος.

Το φωτογραφικό βλέμμα διαμορφώνει το τοπίο μετατρέποντάς το από στοιχείο της περιγραφής σε επεισόδιο της ανθρώπινης ιστορίας. Το κάδρο υποβάλλει μια αίσθηση γαλήνης, της γαλήνης που συνοδεύει την κατανόηση.

Από αυτήν την άποψη, είναι ενδεικτικός ο τρόπος με τον οποίον ο Μάρκου τιτλοφορεί τα έργα του: είτε πρόκειται για γεωγραφικές δηλώσεις της τοποθεσίας είτε για ημερολογιακές καταγραφές της χρονολογίας. Το έργο φέρει μια μόνον ένδειξη που με την αρχειακή της λιτότητα σηματοδοτεί την πορεία του καλλιτέχνη στην γνώση των "αόρατων" χαρακτηριστικών της πόλης.


 
image gallery