adgallery

XAVIER NOIRET-THOME | Bloated Faces & Pop-up

21.01.2013 - 02.03.2013

"Rovers" (από τη σειρά "Pop-up"), 2009-'12, μικτή τεχνική σε καμβά, 120 Χ 100 εκ.






 


 















H γκαλερί ΑΔ παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Γάλλου καλλιτέχνη Xavier Noiret-Thomé με τίτλο BLOATED FACES & POP-UP

Όπως λέει ο Pascal “το να ειρωνεύεσαι την φιλοσοφία αποτελεί πράγματι φιλοσοφείν», έτσι και στην ζωγραφική, αυτός που ειρωνεύεται την ζωγραφική πράγματι τελεί ζωγραφική πράξη. Ο θεατής των έργων του Xavier Noiret-Thomé βρίσκεται αντιμέτωπος με την ευκολία με την οποία το βλέμμα ειρωνεύεται αυτό που υπάρχει απέναντί του. Ο ζωγράφος σχολιάζει σαρκαστκά τόσο την βάσανο όσο και την ευκολία που η ζωγραφική χειρονομία υποκρύπτει. Τελικά τι χαρακτηρίζει ένα επιτυχημένο ζωγραφικό έργο, το αποτέλεσμα μιάς ζαριάς ή η έκλαμψη της έμπνευσης; 

Αυτή η «λεπτομέρεια» επιβάλλεται στον εφησυχασμό του δημιουργού και τον προκαλεί να κυριαρχήσει στο έργο για να μπορέσει να το απελευθερώσει. Σήμερα, μετά την έκρηξη της ζωγραφικής των χρόνων του ’60 και ’70, φαίνεται αναγκαία η αναζήτηση μιάς στάσης που να εκθρονίζει την ζωγραφική από την «αγιοποίησή» της, από τον επίχρυσο μύθο της. Μια τέτοια στάση δεν είναι δυνατόν να προκύψει παρά από το βαθύ αίσθημα αγάπης, από την βαθιά γνώση και κατανόηση των προβλημάτων που έθεσε η ζωγραφική στις μεγάλες στιγμές της. O Noiret-Thomé χρησιμοποιεί σύμβολα, ματιέρες, υλικά και αναφορές δημιουργώντας έργα που αντιτίθενται σε κάθε μελαγχολία. Από την εποχή των σπουδών του παθιάζεται, όπως όλη η γενιά του, με την «χαμηλή κουλτούρα» των γκράφιτι και των κόμικ καθώς και με την «figuration libre» των Robert Combas και Jean-Michel Basquiat. 

Ο Xavier Noiret-Thomé, τελικά, αποδέχεται το «πασκαλιανό» πείραμα αναζητώντας την ισορροπία της τέχνης του ανάμεσα στο μηδέν και το άπειρο. Η λατρεία του και η αφοσίωση του στην δουλειά των Leroy, Richter, Dieter Roth, Adrian Schiess, Francis Picabia τον βοήθησαν να προσεγγίσει το πραγματικό στοίχημα της ζωγραφικής. Μιας ζωγραφικής που ταυτόχρονα χαϊδεύει το βλέμμα αλλά και του επιτίθεται.

Χάρις στην αγάπη του για τον Picabia ο ζωγράφος θα υιοθετήσει μια ελεύθερη στάση που δεν συνυπογράφει κανένα εννοιολογικό ή φορμαλιστικό μανιφέστο. Ο αυτοσαρκασμός του αποτελεί μια πολύτιμη αντίδραση ιδιαίτερα απέναντι στην βαρύτητα της ιστορικής συγκυρίας.   

Διάρκεια έκθεσης: 21 Ιανουαρίου - 2  Μαρτίου 2013


image gallery